Handlekurv

Ingen produkter i handlekurven.

Dette er hva du trenger å vite om internasjonal frakt fra Norge

Vi vet at internasjonal frakt kan være et problem for mange mennesker, så vi har tatt smerten unna ved å sørge for at du kan handle trygt, og vite nøyaktig hva som kommer til å skje. Sørg for at du bestiller de riktige varene når du legger inn bestillingen. Du kan alltid kontakte oss med spørsmål du måtte ha, enten via e-post, på Facebook eller Instagram.

Kort-versjon:

  • Hvis du er en privatperson betaler du alt i handlekurven og har ingen gebyrer eller gebyrer senere. Du VIL IKKE motta en annen faktura for toll, skatter, avgifter eller andre avgifter (unntatt Japan, Kina, Sør-Korea, India og Brasil. De følger forretningsvilkårene. Se neste punkt)
  • Hvis du er en bedrift vil du betale toll, avgifter og avgifter til DHL senere.

Hvordan fungerer dette egentlig?

Lang versjon:

Vi har delt det inn i to segmenter, B2C (Business To Consumer) og B2B (Business To Business)-salg (Japan, Kina, Sør-Korea, India og Brasil følger B2B-salg):

1. Hvis du handler som B2C-kunde, det vil si at du bruker ditt personlige navn og IKKE kjøper fra og for et selskap, vil du bli belastet med et gebyr som tilsvarer ditt lands skatter (moms), avgifter og DHLs toll. avgift. Alle våre priser på nettsiden vår er ekskludert eventuelle avgifter, noe som betyr at du vil bli belastet for skatter, avgifter og toll hvis vi nettopp har sendt den. Når vi belaster deg for “Forskuddsbetaling for alle skatter og avgifter” er det samme beløp som du måtte betale senere hvis vi ikke belastet deg. Siden dette er den beste løsningen for alle parter, tilbyr vi ingen annen løsning for B2C-kunder.

Eksempel: Du kjøper verktøybelter for 960 Euro og bor i Australia. La oss i dette tilfellet si at frakt til Australia koster 40 euro, så totalprisen vil være 1000 euro. Hvis vi sendte varene uten å hjelpe deg med de ekstra gebyrene, ville du få en faktura fra DHL for australske skatter, avgifter og toll som ville være ca. 153 Euro (10 % GST + 5 % toll og 5 Euro i toll). “Forskuddsbetal for alle skatter og avgifter.” er samme beløp. Når du betaler til oss, er du garantert at du ikke får noen ekstra gebyrer.

2. Handler du som B2B-kunde, det vil si at du handler som selskap, får du en avgiftsfaktura fra DHL senere. Grunnen til det er slik at du kan kreve tilbake momsen (i samsvar med landets regler og forskrifter) og ha en spesifisert faktura for det. Det som vil skje er at du betaler for produktene og frakt til oss, vi sender varene, og mens de er på vei til deg vil du få en faktura fra DHL til din bedrift hvor de belaster deg for ditt land mva. (avgifter på hele bestillingen), toll (vanligvis 0-6 % av prisen for produktene) og ca 5 Euro i tollgebyr. Dette er hvis du handler som B2C-kunde også og bor i Japan, Kina, Sør-Korea, India eller Brasil også.

Eksempel: Du kjøper verktøybelter for 960 Euro og bor i Australia. La oss i dette tilfellet si at frakt til Australia koster 40 euro, så totalprisen vil være 1000 euro. Vi sender bestillingen og du vil motta en faktura fra DHL for australske skatter, avgifter og toll som vil være på ca. 153 Euro (10 % GST + 5 % toll og 5 Euro i toll) når varene er på vei.

En forenklet innføring i plikter

Hvert produkt som sendes internasjonalt er klassifisert i det som kalles tariffkoder. Tollkoder har mellom 6 og 10 sifre og hjelper hvert land med å bestemme hvor mye toll du må betale, basert på hvilken tollkode produktet har. Plikter er i utgangspunktet der for å beskytte et lands lokal økonomi og arbeidsplasser ved å kontrollere strømmen av varer som går inn og ut av et land.

Eksempel 1: Du bor i Australia og kjøper en hammer som er laget i USA og sendt fra Norge. I Australia vil det bli klassifisert som tariffkode 8205.20.00.04 og ha en avgift på 5 %.

Eksempel 2: Du bor i Australia og kjøper en firkant som er laget i USA og sendt fra Norge. I Australia vil det bli klassifisert som tariffkode 9017.80.80.57 og ha 0 % avgiftskostnad.

Retur

Vi har også delt avkastningen i to segmenter.

Hvis du kjøper som forbruker (privatperson)  og ønsker å returnere bestillingen din beholder vi “Forskuddsbetaling for alle skatter og avgifter.”. Årsaken er at når vi sender til deg som forbruker vil vi motta en faktura fra DHL som tilsvarer det ekstra beløpet du har betalt, og som ikke kan refunderes til oss. Du vil også dekke kostnadene og være ansvarlig for returfrakt.

Eksempel:  Du kjøper verktøybelter for 960 Euro og bor i Australia. La oss i dette tilfellet si at frakt til Australia koster 40 euro, så totalprisen vil være 1000 euro.  “Forskuddsbetal for alle skatter og avgifter.”  vil være rundt 153 Euro (10 % GST + 5 % toll og 5 Euro i toll). Hvis du velger å returnere denne bestillingen vil vi kreditere deg 1000 Euro (produktene dine + det vi betalte i frakt) og beholde 153. Du må også betale for returfrakt.

Hvis du kjøper som et selskap og ønsker å returnere bestillingen din, krediterer vi deg verdien av produktene. Siden du kjøper som selskap, vil du ha mottatt en faktura fra DHL for moms (avgifter), toll og tollgebyr. Du kan kanskje gjøre papirarbeidet med lokale myndigheter for å kreve tilbake momsen, men det kan være mer arbeid enn verdi. De fleste vil se på dette som tapte penger. Toll og tollgebyrer refunderes ikke.

Eksempel: Du kjøper verktøybelter for 960 Euro og bor i Australia. La oss i dette tilfellet si at frakt til Australia koster 40 euro, så totalprisen vil være 1000 euro. Du har betalt 153 Euro til DHL for GST (skatter), toll og toll. Når du returnerer varene til oss vil vi kreditere deg 960 Euro. Du kan etter eget skjønn velge å gjøre papirarbeidet for å kreve tilbake GST fra den australske regjeringen, hvis det er mulig. Vi garanterer ikke at det er mulig.

Begge segmentene vil ha  14 dager fra dagen du mottar varene for å gi oss beskjed om at du ønsker å returnere dem. Når du har kansellert, har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varene.

Når du ønsker å returnere bestillingen din, er du ansvarlig for returporto. Du kan selv velge transportør, men vi er ikke ansvarlig for varer som blir borte på vei tilbake. Vi kan heller ikke refundere bestillingen hvis de gjør det. Hvis vi har sendt deg feil verktøy eller verktøyene er defekte, refunderer vi porto eller ordner frakt etter eget skjønn.

Alle returer må sendes til:

Hammerslaget AS
Drammensveien 281
3420 Lierskogen
Norge

E-postmelding: post (at) thehammerstroke.com
Telefonnummer for varsling: +47 40 40 68 87

Du vil bli refundert innen 14 dager etter at vi har mottatt varen, forutsatt at den fortsatt er ny og i videresalgbar stand, inkludert uskadet emballasje. Vi gir deg beskjed hvis vi må belaste deg med 15 % påfyllingsgebyr etter eget skjønn, men det er lite sannsynlig at det skjer.

Byttehandel

Vi tilbyr ikke byttehandel. Vi refunderer varen du returnerer, og du kan deretter legge inn en ny bestilling på nett for varen du faktisk ønsket.